Αλλάζουν όλα στην έκδοση των διπλωμάτων οδήγησης! Ανατροπές και στον ΚΟΚ

Σημαντικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αλλά και στον τρόπο χορήγησης των διπλωμάτων οδήγησης προανήγγειλε από το βήμα του άτυπου συμβουλίου Υπουργών Υποδομών ο προεδρεύων υπουργός Μ. Χρυσοχοϊδης παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια. Ο υπουργός ζήτησε από την ΕΕ 500 εκατ. ευρώ για την ερχόμενη 6ετία για έργα συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων.

Δεν αποκλείεται δε να υπάρξει μείωση στα πρόστιμα τροχαίων παραβάσεων, τα οποία όμως δε θεωρούνται ότι σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση ατυχημάτων.

Προβλέπεται επίσης νέο θεσμικό πλαίσιο για την οργάνωση των εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί άμεσα. Ειδικότερα ως προς τις εξετάσεις, αλλαγές θα υπάρξουν στην επιλογή των εξεταστών ώστε να είναι πιστοποιημένοι και η διαδικασία απολύτως διαφανής.
Παράλληλα ολοκληρώθηκε η συγγραφή νέων εγχειριδίων για τους υποψήφιους οδηγούς όλων των κατηγοριών οχημάτων, καθώς επίσης και η δημιουργία μηχανογραφικής εφαρμογής για την εποπτεία του έργου των εξετάσεων. Επίσης προωθείται η μηχανοργάνωση της λειτουργίας των σχολών εκπαίδευσης και των υπηρεσιών Μεταφορών των περιφερειών της χώρας, με στόχο την καλύτερη εποπτεία, απλοποίηση και μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας το οποίο αναφέρθηκε σε απάντηση του υφυπουργού Υποδομών κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου σε ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ κ. Νίκου Καραθανασόπουλου και κυρίας Λιάνας Κανέλλη προωθούνται αλλαγές και συγκεκριμένα:

– Η νομοπαρασκευαστική επιτροπή του υπουργείου Υποδομών έχει επεξεργαστεί 40 άρθρα του ΚΟΚ στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού και της αναθεώρησής του.

– Το υπουργείο Υποδομών έχει θέσει υπό επεξεργασία νέο θεσμικό πλαίσιο και την οργάνωση της πολιτείας των εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών.

– Ολοκληρώθηκε η δημιουργία μηχανογραφικής εφαρμογές για την εποπτεία του έργου των εξετάσεων

– Προωθείται η μηχανοργάνωση της λειτουργίας των σχολών – κέντρων εκπαίδευσης και των υπηρεσιών Μεταφορών των περιφερειών της χώρας, με στόχο την καλύτερη εποπτεία, απλοποίηση και μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Παράλληλα σημειώνεται ότι στα τμήματα των εθνικών οδών που λειτουργούν με το σύστημα Παραχώρησης, τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφεί σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων σε σχέση με την προ της έναρξης παραχώρησης περίοδο.

«Ακολουθώντας και την πορεία της σημερινής μας συζήτησης, είναι κοινός τόπος, πως οι οδικές μας υποδομές θα πρέπει να κατασκευάζονται, συντηρούνται και διαχειρίζονται με βάση τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας και λαμβάνοντας υπόψη όλους τους χρήστες της οδού. Ε.Ε. και κράτη μέλη καλούνται να συνεργαστούν στενά στην κατεύθυνση της ανάπτυξης και εφαρμογής κοινών σχεδιαστικών προτύπων οδικών δικτύων και επιμέρους στοιχείων αυτών, ιδιαίτερα όσον αφορά νέες τεχνολογίες. Η διαλειτουργικότητα αποτελεί προϋπόθεση στον αγώνα μας» είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου στο Άτυπο Συμβούλιο.

Επίσης ανέφερε:

  • Ο κατάλληλος σχεδιασμός των δικτύων μπορεί να αποτρέψει ατυχήματα, να μειώσει την επίδραση της παραμέτρου «οδηγός» και να «προσπεράσει» το ανθρώπινο λάθος. Η τεχνοκρατικά αποκαλούμενη «συγχωρητική» υποδομή συνεισφέρει ουσιαστικά στο όραμα των μηδενικών θανάτων από τροχαία στην ΕΕ Σ’ αυτόν ακριβώς το στόχο, αλλά και στην έννοια της συγχωρετικής υποδομής, είναι καταλυτικός ο ρόλος των νέων τεχνολογιών, των ευφυών συστήματα μεταφορών (ITS), αλλά και των συνεργατικών συστημάτων υποδομής – οχήματος και οδηγού.
  • Η βελτίωση οδηγικής συμπεριφοράς και γενικότερα βελτίωση συμπεριφοράς του χρήστη της οδού αποτελούν επίσης βασικό κεφάλαιο. Με έμφαση στην οδηγική συμπεριφορά αναδείχτηκε, πως είναι σημαντικό να στοχεύσουμε στον κύκλο εκπαίδευση – εξέταση – αξιολόγηση, τόσο του υποψηφίου οδηγού, όσο και του εκπαιδευτή, αλλά και να μεθοδεύσουμε αφύπνιση και ευαισθητοποίηση των ενεργών πολιτών μέσω των κατάλληλων εκστρατειών
  • Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται και στα ζητήματα αστυνόμευσης και επιβολής των κανόνων για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων. Καθώς οι κυκλοφοριακές παραβάσεις αποτελούν απειλή για την οδική ασφάλεια, είναι σημαντική η διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών γι’ αυτά τα ζητήματα και η δημιουργία πανευρωπαϊκής βάσης δεδομένων, ώστε να διασφαλιστεί ισότιμη μεταχείριση των οδηγών σε ζητήματα παραβατικότητας, και να ενισχυθούν οι πολιτικές στον τομέα
  • Στην ίδια λογική, θα πρέπει να δημιουργηθεί και το κατάλληλο πλαίσιο και να ενισχυθούν οι τεχνικοί έλεγχοι των οχημάτων, ώστε να πλησιάσουμε ακόμη πιο κοντά στο όραμα των μηδενικών θανάτων στους δρόμους της ΕΕ Εστιάζοντας στη συνιστώσα «όχημα», η έρευνα καλείται να ασχοληθεί περαιτέρω με την ανάπτυξη οχημάτων, που θα ενισχύουν περισσότερο την παθητική και ενεργητική ασφάλεια οδηγού και επιβαινόντων

«Σε κάθε περίπτωση, είναι προφανές, ότι τα μέτρα για να υλοποιηθούν χρειάζονται και τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους. Στην κατεύθυνση αυτή, απαιτείται κάθε φορά που προγραμματίζουμε επενδύσεις για τα οδικά δίκτυα, να προσέχουμε την παράμετρο επενδύσεις για την οδική ασφάλεια« πρόσθεσε ο κ. Χρυσοχοϊδης.

Στον χαιρετισμό του, ο υπουργός Υποδομών, αναφέρθηκε στον «κεντροβαρικό ρόλο» που κατέχει η ασφάλεια στις μετακινήσεις, δεδομένου ότι η εκτίμηση διεθνώς είναι ότι τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου. «Πρέπει να εστιαστούμε στην οδική ασφάλεια και ιδιαίτερα στο πλαίσιο μέσα στο οποίο αυτή μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί, να προαχθεί, να αξιολογηθεί και επανεξετασθεί με τη βοήθεια στρατηγικών, πολιτικών και μέσων, στο απαιτητικό περιβάλλον που διαμορφώνει η κρίσιμη οικονομική συγκυρία για τις χώρες αλλά και ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση» τόνισε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Ο Έλληνας υπουργός, τόνισε ακόμη πως «οι μεταφορές αποτελούν μοχλό ανάπτυξης, κινητήριο δύναμη για την αποδέσμευση της εντροπίας περιοχών, περιφερειών, χωρών και κοινωνιών, με ουσιαστική συνεισφορά στην παραγωγική διαδικασία, στην απασχόληση και συνολικά στην οικονομική δραστηριότητα».

www.imerisia.gr