ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΜΙΚΡΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ Ν. 4378/2020 ΚΑΙ 5024/2023 ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ 2025 ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΟΡΟ ΜΕΣΟ

Το γραφείο μας, σε συνεργασία με εξειδικευμένους και πιστοποιημένους επιστήμονες οικονομολόγους και νομικούς, αναλαμβάνει την περαίωση του Νέου Εξωδικαστικού Μηχανισμού ρύθμισης οφειλών με 100% επιτυχία.

Για τον νέο Εξωδικαστικό Μηχανισμό έχουμε 100% επιτυχία σε όσες υποθέσεις αναλάβαμε, αποδεικνύοντας το μέσω των διμερών συμβάσεων των πελατών μας για ρύθμιση οφειλών.

Έχουν διαγραφεί πολλά ποσά, δίνοντας μία δεύτερη ευκαιρία στους επαγγελματίες και στις επιχειρήσεις να ξεκινήσουν ξανά απαλλαγμένοι από τις υπέρογκες οφειλές. Έχουμε απαλλάξει πολλούς πολίτες από πρόστιμα, προσαυξήσεις, χρέη και περικοπές δανείων από τράπεζες και funds, με βιώσιμες ρυθμίσεις.

Ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών αποτελεί μια ηλεκτρονική διαδικασία, χωρίς προσφυγή στα δικαστήρια, μέσω της οποίας δύναται να ρυθμιστούν οφειλές προς θεσμικούς πιστωτές, ήτοι χρηματοδοτικούς φορείς (δηλαδή τράπεζες και funds), Δημόσιο (δηλαδή ΑΑΔΕ) και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (δηλαδή ΕΦΚΑ / ΚΕΑΟ), καθώς και οφειλές υπέρ τρίτων που εισπράττονται από τη φορολογική διοίκηση (π.χ. οφειλές προς δήμους που βεβαιώνονται και εισπράττονται μέσω ΑΑΔΕ). Μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού παρέχεται και η δυνατότητα ρύθμισης δανείων με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.

Ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός έχει 3 άξονες:

  1. Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Ν. 4738/2020:
    • Αφορά τη ρύθμιση χρηματικών οφειλών προς χρηματοδοτικούς φορείς, το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.
    • Παρέχει λειτουργικό περιβάλλον για τη διαμόρφωση προτάσεων ρύθμισης των οφειλών και αποφυγή του κινδύνου αφερεγγυότητας, έπειτα από αίτηση του οφειλέτη ή από πρωτοβουλία των παραπάνω οργανισμών.
    • Διατηρεί, αξιοποιεί, αναδιαρθρώνει και ανόρθώνει την επιχείρηση με την επικύρωση της συμφωνίας, υπό την προϋπόθεση ότι τηρείται η αρχή της μη χειροτέρευσης της θέσης των πιστωτών.

    Ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών παρέχει τη δυνατότητα αναδιάρθρωσης όλων των οφειλών. Ειδικά για την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τίθεται ως ανώτατο όριο δόσεων οι διακόσιες σαράντα (240) δόσεις και προς τις τράπεζες / διαχειριστές δανείων οι τετρακόσιες είκοσι (420) δόσεις.

  2. Μερική ή Επιλεκτική Πτώχευση:Ονομάζεται και “δεύτερη ευκαιρία” και αφορά μια μερίδα οφειλετών, ιδιαίτερα όσων έχουν εξαιρετικά υψηλές οφειλές ή όσων δεν έχουν ακίνητη περιουσία. Αποτελεί πραγματικά μια αποφασιστική λύση για όσους έχουν χρέη που δεν είναι βιώσιμα και δεν μπορούν να τα αντιμετωπίσουν.

Να σημειωθεί ότι προστατεύεται η κύρια κατοικία για μια μερίδα δανειοληπτών που ονομάζονται “ευάλωτοι” από το νόμο και πληρούν κριτήρια εισοδήματος εξαιρετικά χαμηλά, αποκλείοντας στην πραγματικότητα τη μεγαλύτερη μερίδα οφειλετών.

Η πτωχευτική περιουσία περιλαμβάνει το σύνολο της περιουσίας του οφειλέτη και το εισόδημά του, εφ’ όσον ξεπερνά το ποσό των εύλογων δαπανών διαβίωσης. Προσοχή: εξαιρούνται και δεν ανήκουν στην πτωχευτική περιουσία τα ακατάσχετα περιουσιακά στοιχεία και τα ακατάσχετα εισοδήματα του οφειλέτη. Επίσης, ο οφειλέτης δεν χάνει το εισόδημά του.

  1. Εξυγίανση Εταιρειών:Η συμφωνία εξυγίανσης μπορεί να έχει ως αντικείμενο οποιαδήποτε ρύθμιση αφορά στην οικονομική κατάσταση (ενεργητικό ή παθητικό) του οφειλέτη. Ο νόμος προβλέπει ειδικότερα τις κάτωθι ρυθμίσεις:
    • Απεριόριστη μεταβολή των όρων των υποχρεώσεων του οφειλέτη προς το σύνολο των πιστωτών, συμπεριλαμβανομένων των τρεχουσών ή συναφθεισών ρυθμίσεων με φορείς του Δημοσίου ή Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (π.χ. μεταβολή χρόνου εκπλήρωσης, μεταβολή επιτοκίου κ.α.).
    • Κεφαλαιοποίηση υποχρεώσεων του οφειλέτη με έκδοση μετοχών κάθε είδους ή κατά περίπτωση εταιρικών μεριδίων.
    • Ρύθμιση των σχέσεων των πιστωτών μεταξύ τους μετά την επικύρωση της συμφωνίας (ενδεικτικά δυνατότητα αποπληρωμής μιας κατηγορίας πιστωτών μόνο εφόσον ικανοποιηθεί πλήρως μια άλλη κατηγορία, ρύθμιση θεμάτων διοίκησης της επιχείρησης του οφειλέτη μετά την κεφαλαιοποίηση απαιτήσεων των πιστωτών).

Ειδικότερα:

Για φυσικά πρόσωπα και ατομικές επιχειρήσεις:

Η απαλλαγή οφειλών λαμβάνει χώρα καθολικά για όλες τις οφειλές, δηλαδή δημόσιο, ΕΦΚΑ, τράπεζες, τρίτους και απαγορεύεται η επιλεκτική ικανοποίηση πιστωτών εκ μέρους του οφειλέτη. Ανάλογα με την αξία ΕΝΦΙΑ της περιουσίας του αιτούντα, το κούρεμα των οφειλών είναι μικρού ή μεγάλου αντικειμένου με πολύ σύντομο χρόνο διαγραφής των οφειλών και επανένταξη στην οικονομική ζωή. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος της επιλογής και εφαρμογής του νόμου αυτού.

Η διαδικασία έχει πλατφόρμα και επικύρωση από τον ειρηνοδίκη της αξιολόγησης από την πλατφόρμα. Η δικαστική απόφαση είναι όπως μία ατομική διοικητική πράξη και ανήκει στην εκούσια δικαιοδοσία. Δεν εισέρχεται στην ουσία της υπόθεσης, αλλά επικυρώνει τα αποτελέσματα ουσιαστικά της πλατφόρμας. Επομένως, η ορθή επεξεργασία έχει τα ορθά αποτελέσματα, χωρίς περίπτωση απόρριψης.

Σε ειδικές περιπτώσεις, όταν ο πολίτης αντιμετωπίζει πρόβλημα με τον εξωδικαστικό μηχανισμό και δεν μπορεί να ενταχθεί, ανάλογα με την αξία ΕΝΦΙΑ της περιουσίας του αιτούντα, προχωρούμε σε επιλεκτική πτώχευση, με πολύ σύντομο χρόνο διαγραφής των οφειλών και επανένταξη στην οικονομική ζωή.

Η απαλλαγή οφειλών λαμβάνει χώρα καθολικά για όλες τις οφειλές, ήτοι δημόσιο, Εφκα, τράπεζες, τρίτους και απαγορεύεται η επιλεκτική ικανοποίηση πιστωτών εκ μέρους του οφειλέτη.
Ανάλογα με την αξία ΕΝΦΙΑ της περιουσίας του αιτούντα το κούρεμα  των οφειλών είναι μικρού ή μεγάλου αντικειμένου με πολύ σύντομο χρόνο διαγραφής των οφειλών και επανένταξη στην οικονομική ζωή. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος της επιλογής και  εφαρμογής του νόμου αυτού. Η διαδικασία έχει πλατφόρμα και επικύρωση από τον ειρηνοδίκη της αξιολόγησης από την πλατφόρμα.
Η δικαστική απόφαση είναι όπως μία ατομική διοικητική πράξη και ανήκει στην εκούσια δικαιοδοσία και δεν εισέρχεται στην ουσία της υπόθεσης, αλλά επικυρώνει τα αποτελέσματα ουσιαστικά της πλατφόρμας.
Επομένως η ορθή επεξεργασία έχει τα ορθά αποτελέσματα, δεν υπάρχει περίπτωση απόρριψης.
Σε ειδικές  περιπτώσεις  όταν ο πολίτης αντιμετωπίζει  πρόβλημα με  το εξωδικαστικό μηχανισμό και δεν μπορεί να ενταχθεί, ανάλογα με την αξία ΕΝΦΙΑ της περιουσίας του αιτούντα,  πάμε σε επιλεκτική  πτώχευση,  με πολύ σύντομο χρόνο διαγραφής των οφειλών και επανένταξη στην οικονομική ζωή.
Η διαδικασία έχει πλατφόρμα και επικύρωση από τον ειρηνοδίκη της αξιολόγησης από την πλατφόρμα. Η δικαστική απόφαση είναι όπως μία ατομική διοικητική πράξη και ανήκει στην εκούσια δικαιοδοσία και δεν εισέρχεται στην ουσία της υπόθεσης, αλλά επικυρώνει τα αποτελέσματα ουσιαστικά της πλατφόρμας.
Επομένως η ορθή επεξεργασία έχει τα ορθά αποτελέσματα, δεν υπάρχει περίπτωση απόρριψης.
Για  Επιχειρήσεις 

Η απαλλαγή οφειλών  λαμβάνει χώρα καθολικά για όλες τις οφειλές, δηλαδή δημόσιο, ΕΦΚΑ, τράπεζες, τρίτους, και απαγορεύεται η επιλεκτική ικανοποίηση πιστωτών εκ μέρους του οφειλέτη. Ανάλογα με την αξία ΕΝΦΙΑ της περιουσίας της επιχείρησης και των νομικών εκπροσώπων της, το κούρεμα των οφειλών και η ρύθμιση σε πολλές δόσεις του αιτούντα είναι μικρού ή μεγάλου αντικειμένου, με πολύ σύντομο χρόνο και επανένταξη στη λειτουργία της επιχείρησης, ώστε να είναι βιώσιμη. Αυτός είναι άλλωστε και ο στόχος της επιλογής και εφαρμογής του νόμου αυτού.Ενημέρωση για τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό:

Η πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών του Ν. 4738/2020 ξεκίνησε τη λειτουργία της την 1η Ιουνίου 2021 και έχει διανύσει έκτοτε σημαντική πορεία για όσους έχουν ενημερωθεί. Η διαδικασία προβάλλεται ως το πλέον βασικό νομοθέτημα στο πλαίσιο αντιμετώπισης της αφερεγγυότητας φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων.

Με τον πρόσφατο νόμο 5024/2023, καθώς και τις υπουργικές αποφάσεις υπ’ αριθμ. 40953 και 40992, επήλθαν σημαντικές αλλαγές στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών του Ν. 4738/2020, στην περίφημη δηλαδή «πλατφόρμα του εξωδικαστικού». Πρόκειται για τις σημαντικότερες μέχρι σήμερα αλλαγές στην εν λόγω διαδικασία, με στόχο να καταστεί αυτή περισσότερο «ελκυστική» για τους οφειλέτες. Στο παρόν άρθρο εξετάζουμε συνοπτικά τις πιο σημαντικές από τις αλλαγές αυτές.

Ο νόμος 4738/2020 ονομάζεται και “δεύτερη ευκαιρία” και σίγουρα είναι για μια μερίδα οφειλετών, ιδίως όσων έχουν εξαιρετικά υψηλές οφειλές ή όσων δεν έχουν ακίνητη περιουσία. Αποτελεί πραγματικά μια αποφασιστική λύση για όσους έχουν χρέη που δεν είναι βιώσιμα και δεν μπορούν να τα αντιμετωπίσουν.

Γιατί να επιλέξει κάποιος τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών:

Από τη στιγμή που ο δανειολήπτης υποβάλει οριστικά την αίτηση, θα έχει προστασία από πράξεις εκτέλεσης κατά της κινητής και ακίνητης περιουσίας του. Δυστυχώς, παρατηρείται το φαινόμενο, ενόσω διαρκούν οι διμερείς διαπραγματεύσεις με την εκάστοτε εταιρεία διαχείρισης, να επιδίδονται ταυτόχρονα επιταγές προς πληρωμή και κατασχέσεις. Μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, αποφεύγεται ο δανειολήπτης να βρεθεί σε αυτή τη δυσμενή θέση.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι εταιρείες διαχείρισης προκειμένου να αποδεχτούν να ρυθμίσουν διμερώς, ζητούν από τον δανειολήπτη υπέρογκες προκαταβολές, ενώ ταυτόχρονα δεν επιδιώκουν μακροχρόνιες ρυθμίσεις. Είναι σύνηθες στην πράξη, από οφειλέτες με χαμηλό εισόδημα – κάτω των 15.000€ – να ζητούν προκαταβολές τις οποίες υπολογίζουν επί της οφειλής, αγνοώντας την πραγματική οικονομική δυνατότητα του δανειολήπτη, βάσει της εισοδηματικής του κατάστασης.

Αντιθέτως, μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, επιτυγχάνονται μακροχρόνιες ρυθμίσεις δίχως – τουλάχιστον μέχρι σήμερα – να απαιτούνται προκαταβολές, λαμβάνοντας υπόψη την περιουσιακή και οικονομική κατάσταση του οφειλέτη. Δεν είναι μάλιστα λίγές οι φορές που οι ίδιες οι εταιρείες διαχείρισης ζητούν από τους δανειολήπτες να επιχειρήσουν την υπαγωγή τους στον εξωδικαστικό μηχανισμό, όταν δεν είναι δυνατή η επίτευξη ρύθμισης μέσω διμερούς διαπραγμάτευσης. Εξαίρεση αποτελούν τα υπό εκκαθάριση τραπεζικά ιδρύματα, τα οποία επιμένουν στην απόρριψη συλλήβδην των αιτήσεων εξωδικαστικού, με μόνη αιτιολογία ότι η πρόταση την οποία παρήγαγε ο αλγόριθμός του εξωδικαστικού προβλέπει περισσότερες δόσεις και μεγαλύτερες διαγραφές από αυτές που δύνανται να αποδέχονται, με βάση το θεσμικό πλαίσιο της Τράπεζας της Ελλάδας.
Γενικά, η ρύθμιση οφειλών με υπό εκκαθάριση ιδρύματα παραμένει ένα αγκάθι για τους δανειολήπτες, οι οποίοι δεν βλέπουν φως ούτε μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού. Κρίνεται επιβεβλημένη η τροποποίηση του σχετικού θεσμικού ρυθμιστικού πλαισίου, προκειμένου να υλοποιούνται ρυθμίσεις με περισσότερες δόσεις και μεγαλύτερες διαγραφές, πάντα με γνώμονα την περιουσία και τα εισοδήματα του οφειλέτη.
Εξαιτίας των συνεχών μεταβιβάσεων και αναμεταβιβάσεων των δανείων από τράπεζα σε fund και από fund σε άλλο fund, οι οφειλέτες πολύ συχνά αδυνατούν να εντοπίσουν πού βρίσκεται το δάνειό τους και δεν ξέρουν πού να απευθυνθούν. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν επιθυμούν να διαπραγματευτούν για τη ρύθμιση του δανείου τους μέσω του πληρεξούσιου δικηγόρου τους, μπορεί να χρειαστούν περισσότεροι από δύο μήνες μόνο για να εγκριθεί η εξουσιοδότησή τους από την εταιρεία διαχείρισης. Μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, οι οφειλές αντλούνται αυτόματα και η οποιαδήποτε επικοινωνία γίνεται μέσω της πλατφόρμας, γεγονός που καθιστά τελικά γρηγορότερη και ευκολότερη τη διαδικασία της ρύθμισης.
Το γραφείο μας, Tax-symmetry, έχει πάρει πιστοποίηση συμβούλου Εξωδικαστικού Μηχανισμού με 100% επιτυχία στις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί και ασχολείται με το νόμο και τις πτωχεύσεις μικρού αντικειμένου. Ήδη έχουν εκδοθεί οι πρώτες αποφάσεις πτώχευσης εντολέων μας.
Ιδίως για άτομα νεότερης ηλικίας, που έχουν μέλλον μπροστά τους, ικανότητες και προοπτικές μελλοντικής επαγγελματικής και οικονομικής εξέλιξης, ο νόμος αυτός δίνει τη δυνατότητα να απαλλαγούν από ένα βάρος ζωής που σκιάζει τη ζωή τους και να προχωρήσουν μπροστά.

Το γραφείο μας, Tax-symmetry, εγγυάται την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και ενημερώνει τον πελάτη από την αρχή (εφόσον έχουμε την πλήρη εικόνα του και μας έχει δοθεί η άδεια – εξουσιοδότηση να έχουμε τα πλήρη στοιχεία του), εάν μπορεί να κάνει αίτηση στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό ή εφόσον επιθυμεί να προχωρήσουμε σε επιλεκτική πτώχευση.
Εφόσον ελέγξουμε τα πλήρη οικονομικά στοιχεία και διαπιστώσουμε ότι μπορεί να υπάρχει κούρεμα ή απαλλαγή, προχωράμε στη συνεργασία μας και υποβάλλουμε την αίτηση.