Έτσι θα συμπληρώσετε το Ε1 – Οι επίσημες οδηγίες και οι παγίδες που κρύβονται
Πότε αρχίζει η υποβολή μιας δήλωσης στην εφορία ή στο Taxis; Μόλις το υπουργείο δώσει τις οδηγίες πώς θα σταλεί αυτή η δήλωση και το σχετικό έντυπο.
Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας δώσω την είδηση ότι μπορείτε να στείλετε τη φορολογική σας δήλωση. Όχι, δεν τα έχω παίξει (που λένε και οι πιτσιρικάδες), λόγω ζέστης. Απλά με την ΠΟΛ. 1155/26.6.2013, που κυκλοφόρησε μόλις χτες 1.7.2013, δόθηκε στη δημοσιότητα το έντυπο και οι οδηγίες συμπλήρωσής του καθώς και τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να το συνοδεύουν. Θα ρωτήσετε, και με το δίκιο σας εδώ που τα λέμε: Αυτές που στάλθηκαν μέχρι τώρα; Στάλθηκαν στα τυφλά, όπως και στα τυφλά στέλνονται και όσες στέλνονται, αφού ακόμη δεν έχουν ανέβει στο taxis οι τόκοι καταθέσεων που το υπουργείο οικονομικών τους έχει παραλάβει, θεωρητικά, από 21.6.2013 και θα τους ανέβαζε, πάντα θεωρητικά, στις 24.6.2013.
Πότε θα κάνουμε τελικά φορολογική δήλωση;
Φορολογική δήλωση θα κάνουμε , σύμφωνα με την παράταση που έδωσε το υπουργείο οικονομικών με την ΠΟΛ. 1154/26.6.2013, ανάλογα με το ΑΦΜ μας στις παρακάτω ημερομηνίες:
για το ψηφίο: 1 και 2 έως και την 22α Ιουλίου 2013,
για τα ψηφία: 3 και 4 έως και την 29η Ιουλίου 2013,
για τα ψηφία: 5 και 6 έως και την 5η Αυγούστου 2013,
για τα ψηφία: 7 και 8 έως και την 12η Αυγούστου 2013,
για το ψηφίο: 9 έως και την 26η Αυγούστου 2013 και
για το ψηφίο 0 έως και την 30η Αυγούστου 2013.
Εδώ επιτρέψτε μου να κάνω κάποια σχόλια.
α) Το σύστημα άνοιξε στις 17.5.2013 και ο τύπος και περιεχόμενο, καθώς και οι οδηγίες συμπλήρωσης δόθηκαν, ας πούμε, στις 26.6.2013. Ο νομοθέτης με τον νόμο 4110/2013 έδωσε προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων από 1.2 έως 30.6 κάθε χρόνο. Πιθανολογούμε ότι ο νομοθέτης, πριν ορίσει αυτές τις ημερομηνίες, ρώτησε το υπουργείο και το taxis πόσος χρόνος χρειάζεται να σταλούν 6 με 6,5 εκατομμύρια δηλώσεις και εκείνοι του απάντησαν 5 μήνες. Άρα το σύστημα πρέπει να κλείσει ή 17.10.2013 ή 26.11.2013, σε πέντε μήνες από την ημερομηνία που άνοιξε το σύστημα ή την ημερομηνία που επίσημα δόθηκαν οι οδηγίες για τη συμπλήρωση του εντύπου.
β) Με βάση το νόμο η πληρωμή των δόσεων γίνεται:
«1. Για τα φυσικά πρόσωπα ο φόρος που αναλογεί καταβάλλεται σε τρεις (3) ίσες δόσεις από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του επόμενου μήνα από τη βεβαίωση του φόρου και η καθεμία από τις επόμενες την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του τρίτου και πέμπτου μήνα, αντιστοίχως, από τη βεβαίωση του φόρου.
2. Αν ο φόρος βεβαιώνεται τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο του οικείου έτους, καταβάλλεται σε δύο (2) ίσες δόσεις από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του επόμενου μήνα από τη βεβαίωση του φόρου και η δεύτερη μέχρι την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του τρίτου μήνα από τη βεβαίωση του φόρου.
3. Αν ο φόρος βεβαιώνεται το μήνα Οκτώβριο του οικείου έτους και μετά, καταβάλλεται εφάπαξ μέχρι την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του επόμενου μήνα από τη βεβαίωση του φόρου.
4. Αν το συνολικό ποσό της οφειλής είναι μέχρι διακόσια πενήντα (250) ευρώ αθροιστικά λαμβανόμενο, για όλους τους υποχρέους τούτο θα καταβληθεί μέχρι την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του επόμενου μήνα από τη βεβαίωση του φόρου.»
Ο γενικός γραμματέας εσόδων μάλιστα σε tweets που δημοσιοποίησε χρησιμοποίησε αυτό τον τρόπο εξόφλησης σαν ένα τρόπο να καλέσει (;;;) τους φορολογούμενους να υποβάλουν τον Ιούλιο την φορολογική τους δήλωση για να πληρώσουν σε τρεις δόσεις και όχι σε δυο τους φόρους. Η ερώτηση βέβαια είναι ποιος έχει την ευθύνη γι’ αυτή την καθυστέρηση. Είναι προφανές ότι την ευθύνη για την καθυστέρηση είναι καθαρά του υπουργείου οικονομικών, αλλά τελικά θα την πληρώσουν, όπως πάντα άλλωστε, οι φορολογούμενοι, που θα κληθούν να πληρώσουν το φόρο τους σε δυο ίσως και μία δόση. Ας πάρει λοιπόν τις ευθύνες του το υπουργείο και ας ρυθμίσει αυτήν την αδικία που το ίδιο δημιούργησε.
γ) Το ίδιο το υπουργείο παραδέχεται ότι το μεγάλο πλήθος των δηλώσεων περνούν από τα λογιστικά γραφεία. Μπορεί να καταλάβει τι αναστάτωση έχει φέρει σε όλους τους φορολογούμενους αλλά πάνω από όλα στους λογιστές – φοροτεχνικούς με την πολιτική των συνεχών παρατάσεων, με ευθύνη του;
δ) Μας ζητούν να στείλουμε ηλεκτρονικά όλες τις δηλώσεις. Όμως αποδεικνύεται ότι το σύστημα taxis δεν είναι έτοιμο να υποδεχθεί όλες αυτές τις δηλώσεις. Τον περισσότερο χρόνο είναι εκτός λειτουργίας είτε γιατί παραλαμβάνει δεδομένα από τις νέες Δ.Ο.Υ., αυτές που προέκυψαν μετά τις ενοποιήσεις, είτε γιατί έχει τεχνικά προβλήματα. Οι γνωρίζοντες μιλούν για σοβαρά τεχνικά προβλήματα αλλά και έλλειψη προσωπικού που θα τα αντιμετωπίσει.
Πληροφοριακά να πούμε ότι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο το taxis θα είναι εκτός λειτουργίας από τις 4 έως τις 9 μμ, αρκετές ημέρες. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του:
«Οι υπηρεσίες εκτύπωσης Δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων και Εκκαθαριστικών Σημειωμάτων καθώς και οι υπηρεσίες Ειδοποιήσεων Πληρωμής ή Επιστροφής Φόρου, Προσωποποιημένης Πληροφόρησης και έκδοσης Φορολογικής Ενημερότητας, δεν θα είναι διαθέσιμες από ώρα 16:00 έως 21:00, κατά τις ακόλουθες ημερομηνίες: 01/07/2013, 02/07/2013, 04/07/2013, 09/07/2013, 11/07/2013, 16/07/2013, 23/07/2013 και 22/08/2013, 27/08/2013, λόγω προγραμματισμένων εργασιών αναβάθμισης των συστημάτων. Σημειώνεται ότι κατά τις παραπάνω ημερομηνίες, η ηλεκτρονική υποβολή των περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. θα λειτουργεί κανονικά.»
Το γράφουμε χρόνια, θα το γράψουμε για μια ακόμη χρονιά . ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ. ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ.
Αυτό το εργαλείο που έχουμε είναι προφανές ότι δεν δουλεύει και η τακτική των συνεχών παρατάσεων μόνο προβλήματα δημιουργεί και στην αγορά και στα δημοσιονομικά του κράτους.
Ποια φορολογικά έντυπα υποβάλουμε
Οι φορολογικές δηλώσεις εισοδήματος οικονομικού έτους 2013, υποβάλλονται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου (taxis).
Υποχρεωτική υποβολή στην Δ.Ο.Υ. έχουμε μόνο στις περιπτώσεις:
α) Των δηλώσεων των αποβιωσάντων που υποβάλλονται αποκλειστικά χειρόγραφα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται ενημέρωση του τμήματος Μητρώου της Δ.Ο.Υ του αποβιώσαντος πριν από την υποβολή της δήλωσης.
β) Σε περίπτωση που δεν υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής λόγω αποδεδειγμένης τεχνικής αδυναμίας που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από την ΓΓΠΣ ή εφόσον κρίνεται από τον αρμόδιο Προϊστάμενο Δ.Ο.Υ. σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ότι συντρέχει αντικειμενική και πραγματική αδυναμία υποβολής της δήλωσης με ηλεκτρονικό τρόπο. Αυτές επιτρέπεται να υποβληθούν αυτές σε έντυπη μορφή στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ..
Τα έντυπα που είναι υποχρεωτικά να υποβληθούν είναι:
α) της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων (Ε1), σε κάθε περίπτωση.
β) της αναλυτικής κατάστασης για τα μισθώματα ακινήτων (Φ−01.002)−(Ε2), από όσους έχουν εισοδήματα από ενοίκια ή έχουν παραχωρήσει δωρεάν ακίνητα ή έχουν ακίνητα, δευτερεύουσες κατοικίες, που είναι κενά για κάποιο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε σε αυτά να μην υπολογισθεί αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης γι αυτό το διάστημα.
ΠΡΟΣΟΧΗ
Επειδή έχουμε λάβει πολλά ερωτήματα διευκρινίζουμε ότι η κύρια κατοικία μας δεν αναγράφεται στο έντυπο Ε2, παρά μόνο στον πίνακα 5 του εντύπου Ε1.
γ) του μηχανογραφικού δελτίου οικονομικών στοιχείων επιχειρήσεων και επιτηδευματιών (Ε3), από όσους ασκούν επιτήδευμα (ατομικές επιχειρήσεις) ή είναι ελεύθεροι επαγγελματίες.
δ) της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων (Φ−01.042), από όσους έχουν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες ή από συντάξεις. Αυτή δεν υποβάλλεται από τον φορολογούμενο στο taxis.
ε) της δήλωσης κατοχής μηχανημάτων έργων (Ε16), από όσους επιτηδευματίες έχουν μηχανήματα έργου.
Λοιπές οδηγίες
1. Στην περίπτωση ανήλικων τέκνων που είναι προστατευόμενα μέλη η αναγραφή του ΑΜΚΑ είναι υποχρεωτική ενώ είναι προαιρετική η αναγραφή του ΑΦΜ.
Για τα προστατευόμενα μέλη που είναι άνω των 18 ετών, η αναγραφή του ΑΦΜ και του Α.Μ.Κ.Α. είναι υποχρεωτική. Ειδικά για τον Α.Μ.Κ.Α., η αναγραφή του δεν είναι υποχρεωτική για προστατευόμενα τέκνα κατοίκων εξωτερικού.
Στην ηλεκτρονική υποβολή είναι υποχρεωτική η αναγραφή της ημερομηνίας γέννησης υποχρέου και συζύγου στις περιπτώσεις που δεν εμφανίζεται προσυμπληρωμένη από το σύστημα.
2. Είναι υποχρεωτική η αναγραφή όλων των εισοδημάτων του φορολογουμένου ανεξάρτητα από τον τρόπο φορολόγησής τους, καθώς και των απαλλασσόμενων από το φόρο εισοδημάτων. Για τα αυτοτελώς ή με ειδικό τρόπο φορολογούμενα εισοδήματα αναγράφεται και ο παρακρατηθείς ή αποδοθείς κατά περίπτωση φόρος.
Στις περιπτώσεις κοινών λογαριασμών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (κάθε μορφής στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) υπάρχει υποχρέωση δήλωσης των ποσών των τόκων καταθέσεων που αναλογούν στους πραγματικούς δικαιούχους οι οποίοι καθορίζονται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις. Ο Προϊστάμενος της ΔΟΥ έχει, σε κάθε περίπτωση, την διακριτική ευχέρεια να κρίνει διαφορετικά.
3. Τα έντυπα της αναλυτικής κατάστασης για τα μισθώματα ακινήτων (Ε2), του μηχανογραφικού δελτίου οικονομικών στοιχείων επιχειρήσεων και επιτηδευματιών (Ε3), της βεβαίωσης αποδοχών και συντάξεων, καθώς και της δήλωσης κατοχής μηχανημάτων έργων (Ε16), συνυποβάλλονται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, ανάλογα με την κατηγορία των δηλούμενων εισοδημάτων, αποτελούν αδιαίρετη ενότητα με αυτήν και πρέπει να συμπληρώνονται σε όλες τις ενδείξεις τους.
4. Η αναλυτική κατάσταση για τα μισθώματα ακινήτων (Ε2), το μηχανογραφικό δελτίο οικονομικών στοιχείων επιχειρήσεων και επιτηδευματιών (Ε3) και η βεβαίωση αποδοχών ή συντάξεων, σε περίπτωση υποβολής της δήλωσης σε φυσική μορφή, μπορεί να υποβληθούν σε προεκτυπωμένα έντυπα από τους υπόχρεους που έχουν τη δυνατότητα προεκτύπωσής τους με μηχανογραφικά μέσα, τα οποία όμως πρέπει να πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές και να αναφέρουν τα στοιχεία που περιέχονται στα αντίστοιχα έντυπα που επισυνάπτονται στην απόφαση αυτή (σχετική η 1120810/2760/Α0012/ΠΟΛ.1295/16.11.1995 απόφαση Υπουργού Οικονομικών).
5. Κατά την υποβολή της δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου, πρέπει πρώτα να καταχωρούνται τα έντυπα Ε2 και Ε3, όταν απαιτούνται και κατόπιν η δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (Ε1).
Η σειρά καταχώρησης των συνυποβαλλόμενων Εντύπων Ε2 και Ε3 θα επιλέγεται από το φορολογούμενο.
Κατά την ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε2
α) Για τη συμπλήρωση της στήλης 4 αυτού (οικία, κατ/μα, γραφείο, αγρός), θα πρέπει να γίνεται η επιλογή της κατηγορίας του δηλούμενου ακινήτου (οικία, κατάστημα, γραφείο, εμπορικό κέντρο, χώρος στάθμευσης, αποθήκη, σχολείο, οικοτροφείο, φροντιστήριο, ξενοδοχείο, νοσοκομείο ή κλινική, γήπεδο, αθλητικές εγκαταστάσεις, αίθουσα κινηματογράφου ή θεάτρου, χώρος τοποθέτησης επιγραφών, βιομηχανοστάσιο, γαία/αγρός, άλλο είδος). Ειδικά και μόνο για το οικονομικό έτος 2013 η κατηγοριοποίηση θα γίνεται κατ’ αντιστοιχία με τις κατηγορίες ακινήτων του περιουσιολογίου.
β) Στη στήλη 18 του εντύπου αναγράφεται υποχρεωτικά ο αριθμός παροχής ρεύματος όλων των ακινήτων.
6. Κατά την ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (Ε1):
α. Όταν συμπληρώνονται οι κωδικοί 019−020 (Είστε επιτηδευματίας που φορολογείται με τις διατάξεις του άρθρου 45 ΚΦΕ), απαιτείται η αναγραφή των ΑΦΜ εργοδοτών και σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι από τρεις (3) εργοδότες, πρέπει να επιλεγεί ο εργοδότης με το 75% των ακαθαρίστων εσόδων.
β. Όταν συμπληρώνονται εισοδήματα από Μισθωτές Υπηρεσίες (Πίνακας 4Α), πρέπει να καταχωρούνται οι Α.Φ.Μ. εργοδοτών – ασφαλιστικών φορέων με τα αντίστοιχα ποσά, βάσει των βεβαιώσεων αποδοχών.
γ. Επίσης, όταν συμπληρώνεται ο κωδικός 507(Εισόδημα που δεν εντάσσεται σε άλλη περίπτωση του πιν.4) απαιτείται η αναγραφή του ΑΦΜ φορέα/εργοδότη με το αντίστοιχο ποσό.
δ. Επιπλέον για τους κωδικούς 657−658 (Εισοδήματα που εξαιρούνται της εισφοράς (παρ. 2 αρθρ.29 ν.3986/2011), 659−660 (Εισοδήματα που αποκτήσατε το 2012, τα οποία απαλλάσσονται από τον φόρο, φορολογούνται με ειδικό τρόπο, καθώς και από μερίδια ημεδαπών ΑΕ, ΕΠΕ κτλ) και 781−782 (Χρηματικά ποσά που προέρχονται από διάθεση περιουσιακών στοιχείων, εισαγωγή χρηματικών κεφαλαίων αλλοδαπής, δάνεια, δωρεές κλπ), εμφανίζεται πίνακας στον οποίο αναλύονται τα συνολικά δηλωθέντα εισοδήματα ανάλογα με την προέλευσή τους.
Τι κάνουμε τα δικαιολογητικά που έχουμε
Στις περιπτώσεις που η δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων υποβάλλεται χειρόγραφα μέσω Δ.Ο.Υ., συνυποβάλλονται, κατά περίπτωση, τα πρωτότυπα δικαιολογητικά, από τα οποία αποδεικνύεται η συνδρομή των προϋποθέσεων για τη φορολογική απαλλαγή, έκπτωση ή ελάφρυνση που επικαλείται ο υπόχρεος:
Ποιο συγκεκριμένα συνυποβάλλονται:
1. Οι φορολογούμενοι που ασκούν ατομική επιχείρηση με τη δήλωση εισοδήματος υποβάλλουν και τα εξής δικαιολογητικά έγγραφα και στοιχεία, εφόσον συντρέχει περίπτωση:
α) Σε περίπτωση τήρησης βιβλίων Γ΄ κατηγορίας του Κ.Β.Σ., αντίγραφο του ισολογισμού, της κατάστασης λογαριασμού Αποτελεσμάτων Χρήσης και της κατάστασης λογαριασμού Γενικής Εκμετάλλευσης, νόμιμα υπογραμμένα.
β) Κατάσταση η οποία θα περιλαμβάνει:
1) πίνακα με τα ποσά της φορολογικής αναμόρφωσης κατά κατηγορία δαπανών,
2) πίνακα με τα ποσά των φόρων που έχουν αποδοθεί,
3) πίνακα στον οποίο θα αναγράφονται ο αριθμός των κινητών τηλεφώνων και ο αριθμός των απασχολουμένων στην επιχείρηση και
4) πίνακα στον οποίο θα περιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα της επιχείρησης με τα κυβικά εκατοστά τους.
Ειδικά για τα έξοδα μισθοδοσίας και αμοιβής προσωπικού πρέπει να έχουν καταβληθεί ή βεβαιωθεί οι ασφαλιστικές εισφορές όπως ορίζεται στο άρθρο 31, παράγραφο 1, περίπτωση α΄, υποπερίπτωση αα΄ του ΚΦΕ.
Στην περίπτωση αυτή διατηρείται το δικαίωμα αναγνώρισης της δαπάνης μισθοδοσίας, εφόσον συντρέχουν τα προαναφερόμενα.
Σημειώνεται ότι η παραπάνω κατάσταση θα υποβάλλεται υποχρεωτικά μέσω διαδικτύου με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος.
γ) Την οριζόμενη από την 1100384/11194/Β0012/ΠΟΛ.1130/9.11.2006 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων της παραγράφου 20 του άρθρου 7 του ν. 3299/2004, «Δήλωση Φορολογικής Απαλλαγής», για επενδυτικά σχέδια που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς της ενίσχυσης της φορολογικής απαλλαγής του νόμου αυτού.
δ) Τις οριζόμενες στην περιπτώσεις στ΄ της παραγράφου 26 του άρθρου 5 του ν. 3299/2004 γνωμοδοτήσεις, χαρακτηρισμούς ή εγκρίσεις των επενδυτικών σχεδίων από τις Ειδικές Επιτροπές ή άλλες αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου, τις οποίες οι φορείς που επέλεξαν την ενίσχυση της φορολογικής απαλλαγής, υποχρεούνται να εφοδιαστούν με ιδία πρωτοβουλία.
ε) Απόφαση έναρξης και ολοκλήρωσης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης βάσει του ν. 3908/2011.
στ) Τρία (3) αντίτυπα δηλώσεων των πραγματοποιούμενων σε κάθε διαχειριστική χρήση επενδύσεων και αφορολογήτων εκπτώσεων των διαφόρων αναπτυξιακών νόμων (ν. 2601/1998, ν. 1892/1990, ν. 1262/1982, κ.λπ).
ζ) Την προβλεπόμενη από τις διατάξεις της παραγράφου 27 του άρθρου 6 του ν. 2601/1998 αίτηση και την κατάσταση που πρέπει να συνοδεύει αυτήν για τις επενδύσεις του ίδιου νόμου.
2. Σε περίπτωση συμμετοχής του φορολογουμένου σε ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρία ή κοινωνία κληρονομικού δικαίου από την οποία παίρνει επιχειρηματική αμοιβή, εκτός από τις βεβαιώσεις κερδών και επιχειρηματικής αμοιβής απαιτείται η συνυποβολή και φωτοαντιγράφου της υποβληθείσας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος της εταιρίας ή κοινωνίας που χορήγησε την επιχειρηματική αμοιβή.
3. Σε περίπτωση ωφέλειας λόγω της άσκησης δικαιώματος προαίρεσης απόκτησης μετοχών (stock options) ανώνυμης εταιρείας, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 45 του ν. 2238/1994 (ΦΕΚ 151 Α΄), πρέπει να υποβάλλονται τα ακόλουθα δικαιολογητικά: α) βεβαίωση της ημεδαπής ανώνυμης εταιρείας, από την οποία προκύπτουν τα ακόλουθα:
αα) τα στοιχεία του δικαιούχου και η ιδιότητα αυτού (μέλος ΔΣ, εργαζόμενος κ.λπ.),
ββ) ο χρόνος άσκησης του δικαιώματος από τον συγκεκριμένο δικαιούχο,
γγ) ο αριθμός των μετοχών που χορηγήθηκαν, η τιμή διάθεσης, καθώς και το ποσό που καταβλήθηκε από τον δικαιούχο,
δδ) η τιμή κλεισίματος μετοχής στο Χ.Α. ή στο αλλοδαπό χρηματιστήριο, κατά περίπτωση, κατά το χρόνο άσκησης του δικαιώματος,
εε) το ποσό ωφέλειας που απέκτησε ο δικαιούχος,
β) όταν τα δικαιώματα προαίρεσης απόκτησης μετοχών χορηγούνται από ημεδαπή μητρική εταιρεία σε στελέχη, μέλη του ΔΣ ή σε προσωπικό άλλης εταιρείας που ανήκε στον ίδιο όμιλο, τα πιο πάνω στοιχεία που αναφέρονται στην περίπτωση α’ αναγράφονται στη μοναδική βεβαίωση αποδοχών που χορηγεί η συνδεδεμένη (θυγατρική κ.λπ.) εταιρεία, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 83 του Κ.Φ.Ε.
4. Για τη διαμόρφωση του αφορολόγητου ποσού της κλίμακας το ποσό των αποδείξεων δαπανών που απαιτείται να προσκομιστούν, ορίζεται σε ποσοστό 25% του ατομικού εισοδήματος του φορολογουμένου του δηλούμενου και φορολογούμενου σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις και για ποσό εισοδήματος μέχρι 60.000 ευρώ.
Διευκρινίζεται ότι στο συνολικό ποσό των δαπανών που πραγματοποίησε ο φορολογούμενος στην Ελλάδα, εξαιρούνται τα ποσά των αποδείξεων που συλλέχθηκαν μέσω της «Κάρτας Αποδείξεων».
Για την αναγνώριση των αποδείξεων από τη Φορολογική Αρχή απαιτείται να διακρίνεται η επωνυμία της εκδότριας επιχείρησης, ο ΑΦΜ αυτής, η ημερομηνία έκδοσης και το τελικό ποσό. Σε περίπτωση κατά την οποία η απόδειξη δεν είναι τυπωμένη με έντονα στοιχεία και πιθανολογείται η πλήρης εξαφάνισή τους ο φορολογούμενος πρέπει να επαναλάβει τα προαναφερθέντα στοιχεία (επωνυμία της επιχείρησης, ΑΦΜ, ημερομηνία και ποσά), ούτως ώστε να καθίσταται στη συνέχεια εφικτός ο έλεγχός τους από την Φορολογούσα Αρχή.
Σε κάθε περίπτωση υποβολής της δήλωσης δεν συνυποβάλλονται οι αποδείξεις δαπανών οι οποίες φυλάσσονται από τον φορολογούμενο και παραδίδονται εφόσον ζητηθούν για έλεγχο.
α) Διευκρινίζεται ότι στη διαμόρφωση του αφορολόγητου ποσού της κλίμακας περιλαμβάνονται όλες οι καταναλωτικές δαπάνες, δηλαδή οι πάσης φύσεως δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών. Περιλαμβάνονται και τα ειδικά στοιχεία που εκδίδουν οι επιχειρήσεις λόγω των συγκεκριμένων υπηρεσιών που παρέχουν (π.χ. αποδείξεις των Ε.Λ.Τ.Α., εταιρειών Courier, πινακίδια χρηματιστηριακών εταιρειών για την αμοιβή των παρεχόμενων υπηρεσιών μόνο, κ.λπ.) όπως και οι πάσης φύσεως δαπάνες αγοράς υλικών και παροχής υπηρεσιών των κοινόχρηστων χώρων εκτός από τις δαπάνες εξόφλησης των λογαριασμών ύδρευσης, αποχέτευσης και ηλεκτροδότησης αυτών μετά τον επιμερισμό τους στους ενοίκους ή στους ιδιοκτήτες των οριζόντιων ιδιοκτησιών. Στις περιπτώσεις αυτές θα ακολουθείται η ακόλουθη διαδικασία:
O διαχειριστής της πολυκατοικίας θα εκδίδει και θα χορηγεί σε κάθε συνιδιοκτήτη ή ενοικιαστή κατά περίπτωση (ανάλογα με το ποιόν βαρύνει η δαπάνη αυτή), συγκεντρωτική κατάσταση των ετήσιων δαπανών της πολυκατοικίας, στην οποία θα εμφανίζεται το ποσό των κοινόχρηστων δαπανών που λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη του αφορολόγητου ποσού.
Από την κατάσταση αυτή θα προκύπτει αναλυτικά το είδος της δαπάνης, αριθμός του τιμολογίου ή της απόδειξης λιανικής πώλησης, του τιμολογίου ή της απόδειξης παροχής υπηρεσιών, το ποσό της δαπάνης, καθώς και η κατανομή του συνόλου των δαπανών αυτών στον κάθε συνιδιοκτήτη ή ένοικο κατά περίπτωση, ανάλογα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας κάθε οριζόντιας ιδιοκτησίας στους κοινόχρηστους χώρους. Φωτοτυπία της συγκεντρωτικής κατάστασης θα συνυποβάλλεται από κάθε συνιδιοκτήτη ή ένοικο, κατά περίπτωση, μαζί με τις λοιπές αποδείξεις δαπανών και το αναγραφόμενο ποσοστό δαπάνης θα συναθροίζεται με τις λοιπές δαπάνες που καλύπτουν το αφορολόγητο ποσό. Τα πρωτότυπα των δικαιολογητικών στοιχείων των κοινόχρηστων δαπανών θα διαφυλάσσονται από το διαχειριστή της πολυκατοικίας.
β) Στις δαπάνες για την κάλυψη του αφορολογήτου ποσού συμπεριλαμβάνεται και η δαπάνη για παροχή υπηρεσιών από συμβολαιογράφο για σύνταξη συμβολαίου απόκτησης ακινήτου, εφόσον βέβαια η δαπάνη αυτή δεν εμπίπτει στις αντικειμενικές δαπάνες του άρθρου 17 του ΚΦΕ (π.χ. γονική παροχή ή δωρεά). Όταν στις περιπτώσεις αυτές η αμοιβή του συμβολαιογράφου αναγράφεται στο συμβόλαιο, τότε για την απόδειξη της πραγματοποίησης αυτής της δαπάνης επισυνάπτονται από τον φορολογούμενο φωτοτυπίες των σελίδων του συμβολαίου από τις οποίες προκύπτει δαπάνη.
5. Οι επιχειρήσεις οι οποίες ζητούν την εφαρμογή μειωμένου συντελεστή φορολογίας ή τη μείωση των καθαρών κερδών και καθαρών εισοδημάτων, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των παραγράφων 1.6 του άρθρου 73 του ν. 3842/2010, υποχρεούνται να υποβάλλουν με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του συγκεκριμένου οικονομικού έτους, την οριζόμενη από την παράγραφο 3 της 10943/Β0012/ΠΟΛ.1088/11.6.2010 Α.Υ.Ο. δήλωση στην οποία εμφανίζονται ο αριθμός των εργαζομένων με πλήρη απασχόληση για κάθε μήνα, καθώς και του μέσου όρου που προκύπτει, για κάθε μία από τις τρείς ή δύο, κατά περίπτωση, διαχειριστικές περιόδους.
Στην ίδια δήλωση δηλώνονται και τα ακαθάριστα έσοδα που προέρχονται αποκλειστικά από τη δραστηριότητα της επιχείρησης.
6. Οι επιχειρήσεις που μειώνουν τα καθαρά τους κέρδη λόγω απασχόλησης ατόμων με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 10 του άρθρου 4 του ν. 3522/2006 υποβάλουν α) κατάσταση στην οποία θα εμφανίζονται τα στοιχεία των πιο πάνω ατόμων που απασχόλησαν, β) φωτοαντίγραφο της γνωμάτευσης της Α/βάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής ή αν η βεβαίωση εκδόθηκε από 1/9/2012 και μετά των Κ.Ε.Π.Α. (Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας), με την οποία διαπιστώνεται και βεβαιώνεται το ποσοστό αναπηρίας των πιο πάνω προσώπων και γ) υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 με την οποία να δηλώνουν ότι κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επιχείρησης απασχολούσαν τα πιο πάνω πρόσωπα και το χρονικό διάστημα της απασχόλησής τους.
7. Για τον προσδιορισμό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που καταβάλλεται σε οικιακούς βοηθούς, δασκάλους κ.λπ., ορίζεται το κατώτατο όριο αμοιβών που ορίζεται από τις ισχύουσες διατάξεις. Οι κατώτατες αμοιβές μη οικόσιτου οικιακού προσωπικού προσδιορίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ισχύουσα Εθνική Γενική ΣΣΕ και ορίζονται ως, ημερομίσθιο (άγαμος χωρίς προϋπηρεσία) από 1.1.2011 – 30.6.2011 στο ποσό των 33,04 ευρώ και ως μισθός (άγαμος χωρίς προϋπηρεσία) στο ποσό των 739,56 ευρώ, και από 1.7.2011 – 31.12.2011 ως ημερομίσθιο στο ποσό των 33,57 ευρώ και ως μισθός (άγαμος χωρίς προϋπηρεσία) στο ποσό των 751,39 ευρώ.
Για το λοιπό προσωπικό ισχύουν τα κατώτατα όρια ημερομισθίων και μισθών επί των οποίων υπολογίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές από τον αρμόδιο Ασφαλιστικό Φορέα.
8. Για τον προσδιορισμό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που καταβάλλεται για ιδιωτικά σχολεία στοιχειώδους και μέσης εκπαίδευσης, απαιτούνται οι αποδείξεις παροχής υπηρεσιών όπως ορίζονται από τον Κ.Β.Σ.
9. Για τη μη εφαρμογή της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης του άρθρου 16 του ΚΦΕ με βάση τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, αναγνωρίζεται η ακινησία αυτών και για την απόδειξη του χρόνου ακινησίας πρέπει να συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, βεβαίωση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής για το ακριβές χρονικό διάστημα (χρόνος έναρξης και λήξης ακινησίας ή συνέχιση της ακινησίας κατά την 31η Δεκεμβρίου του έτους), που θα προκύπτει από τις αντίστοιχες καταχωρήσεις σε σχετικό βιβλίο που θα τηρείται από αυτή.
10. Για τη μη εφαρμογή του τεκμηρίου απόκτησης περιουσιακών στοιχείων του άρθρου 17 του Κ.Φ.Ε., στην περίπτωση που αυτά αποκτώνται με επαναπατριζόμενα κεφάλαια του άρθρου 18 του ν. 3842/2010 (ΦΕΚ 58/23.4.2010), υποβάλλεται το λογιστικό παραστατικό της συναλλαγής – εισαγωγής των κεφαλαίων που εκδίδει η τράπεζα που διενεργεί την εισαγωγή όπως ορίζεται με την 10733/Β0012/ΠΟΛ.1059/14.5.2010 Α.Υ.Ο.
Η Τράπεζα εκδίδει ένα παραστατικό το οποίο είναι μοναδικό. Σε περίπτωση κοινού λογαριασμού ο ένας από τους συνδικαιούχους παίρνει το πρωτότυπο και οι λοιποί επικυρωμένα φωτοαντίγραφα αυτού από τη Τράπεζα, ή από πρόσωπα και Υπηρεσίες που έχουν το δικαίωμα αυτό, στα οποία σημειώνουν ενυπόγραφα ποιος έχει πάρει το πρωτότυπο και ποια είναι η Δ.Ο.Υ του.
Σημειώνεται ότι με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 28 του ν. 3986/2011, αναστέλλονται οι διατάξεις της περίπτωσης γ΄ του άρθρου 17 του Κ.Φ.Ε. και συνεπώς τα ποσά που καταβάλλονται για αγορά κάθε είδους ακινήτου από 17.12.2010 μέχρι και την 31.12.2013 δεν αποτελούν τεκμήριο απόκτησης περιουσιακού στοιχείου.
11. Για να είναι δυνατή η παροχή του φορολογικού κινήτρου της περίπτωσης ιδ’ της παραγράφου 4 του άρθρου 9 του ν. 2238/1994 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος) που αφορά επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης ακινήτων θα πρέπει να χορηγείται από τα συνεργαζόμενα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα βεβαίωση δαπανών στους φορολογούμενους που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», στην οποία θα πρέπει να περιλαμβάνονται τα εξής στοιχεία:
α) Τα στοιχεία του προσώπου για το οποίο καταβλήθηκε η δαπάνη,
β) Το συνολικό ποσό της δαπάνης για το οποίο υποβλήθηκαν δικαιολογητικά,
γ) Τα στοιχεία του εκδότη, ο αριθμός και η ημερομηνία της απόδειξης παροχής υπηρεσιών, της απόδειξης λιανικής πώλησης (ή του τιμολογίου) στην οποία αναγράφεται το ποσό της δαπάνης για την επέμβαση ενεργειακής αναβάθμισης,
δ) Το ποσό της δαπάνης που καλύφθηκε από επιχορήγηση στο πλαίσιο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον»,
ε) Το συνολικό υπόλοιπο ποσό της δαπάνης με το οποίο επιβαρύνεται ο ίδιος ο φορολογούμενος/ωφελούμενος του προγράμματος,
στ) Ότι τα ανωτέρω ποσά αφορούν δαπάνες που αναφέρονται περιοριστικά στις διατάξεις της περίπτωσης ιδ’ της παραγράφου 4 του άρθρου 9 του ΚΦΕ.
Η ανωτέρω βεβαίωση δαπανών θα συνυποβάλλεται, αντί των πρωτότυπων παραστατικών δαπανών, από τον εκάστοτε φορολογούμενο/ωφελούμενο στην αρμόδια για τη φορολόγησή του Δ.Ο.Υ, προκειμένου να τύχει της φορολογικής έκπτωσης που προβλέπεται από τις διατάξεις της περίπτωσης ιδ’ της παραγράφου 4 του άρθρου 9 του ΚΦΕ, για το τμήμα των δαπανών για το οποίο δεν έχει επιχορηγηθεί από το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», κατά την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
12. Το ακάλυπτο ποσό των δαπανών που αφορά αγορά αγαθών και λήψη υπηρεσιών όπως ενδεικτικά παραδείγματα τέτοιων αποτελούν οι φαρμακευτικές, οι δαπάνες για την αγορά ορθοπεδικών ειδών (νάρθηκες, κηδεμόνες, υποδήματα κ.λπ.), αναλώσιμων νοσηλευτικών υλικών, αναπηρικών βοηθητικών οργάνων (πατερίτσες, αναπηρικά αμαξίδια, στρώματα κατάκλισης κ.λπ.), ειδικών μηχανημάτων (νεφελοποιητές, συσκευές αναρρόφησης, φιάλες οξυγόνου κ.λπ.), οι δαπάνες για έξοδα μετακίνησης και διαμονής των ασφαλισμένων, οι δαπάνες για βρεφονηπιακούς σταθμούς κ.λπ., που δεν καλύπτονται στο σύνολό τους από ασφαλιστικά ταμεία και ασφαλιστικές εταιρείες, δύναται να χρησιμοποιηθεί από τους φορολογουμένους, μαζί με τις λοιπές δαπάνες για την αγορά αγαθών ή τη λήψη υπηρεσιών που πραγματοποίησαν, για την διαμόρφωση του αφορολόγητου ποσού, υπό την προϋπόθεση ότι δεν αποτελούν δαπάνες που εκπίπτουν με βάση άλλη φορολογική διάταξη.
Για να είναι δυνατή η χρησιμοποίηση των δαπανών αυτών, στη βεβαίωση ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης που ήδη χορηγείται από τους ασφαλιστικούς φορείς, πρέπει να συμπεριλαμβάνεται ξεχωριστή κατηγορία με το ποσό των λοιπών δαπανών που προαναφέρθηκαν και το οποίο δεν κάλυψαν οι ασφαλιστικοί φορείς.
Ειδικότερα, στη βεβαίωση πρέπει να αναγράφεται, σε χωριστή ένδειξη, το συνολικό ποσό της δαπάνης για το οποίο υποβλήθηκαν δικαιολογητικά, το ποσό της δαπάνης που καλύφθηκε από τον ασφαλιστικό φορέα, καθώς και το συνολικό υπόλοιπο ποσό της δαπάνης με το οποίο επιβαρύνεται ο ίδιος ο φορολογούμενος.
13. Για την εφαρμογή του κινήτρου της έκπτωσης του διπλάσιου μισθώματος που καταβάλλεται από το φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων τριτογενούς τομέα που μισθώνουν την εγκατάστασή τους στις περιοχές Γεράνι και Μεταξουργείου του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας, με βάση τις διατάξεις της παραγράφου Β2 του άρθρου 43 και της παραγράφου Β2 του άρθρου 44 του ν. 4030/2011, απαιτείται η συνυποβολή με την ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος του δικαιούχου των ακόλουθων δικαιολογητικών όπως αυτά ορίζονται στην ΠΟΛ.1096/3.4.2012 Α.Υ.Ο.:
α) Βεβαίωση του Τμήματος Μητρώου της αρμόδιας ΔΟΥ, από την οποία να προκύπτει το είδος της ασκούμενης επαγγελματικής δραστηριότητας της επιχείρησης και η εγκατάστασή της από την 25η Νοεμβρίου 2011 και μετά στις πιο πάνω οριζόμενες περιοχές Γεράνι και Μεταξουργείο του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας.
β) Το ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης του ακινήτου θεωρημένο από τη ΔΟΥ ή το συμβολαιογραφικό μισθωτήριο (για το οποίο δεν απαιτείται θεώρηση από τη ΔΟΥ), από το οποίο να προκύπτει η έναρξη και η λήξη της οικείας μίσθωσης, η διάρκεια αυτής, το είδος και η θέση του μισθωμένου ακινήτου και το ποσό του συμφωνημένου μισθώματος. Στην περίπτωση υπεκμίσθωσης υποβάλλονται και τα δύο μισθωτήρια των δικαιούχων.
γ) Τα αποδεικτικά καταβολής του μισθώματος ετησίως.
δ) Βεβαίωση της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Αθηναίων ότι το προς υπαγωγή κτίριο ή χώρος στις διατάξεις της παρούσας υφίσταται νομίμως σύμφωνα με τις κείμενες πολεοδομικές διατάξεις.
ε) Βεβαίωση της Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής από την οποία να προκύπτει ότι η εγκατάσταση της χρήσης της ασκούμενης δραστηριότητας της επιχείρησης στις πιο πάνω περιοχές, επιτρέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις των π.δ/των της 2/13.7.1994 (Δ΄ 704) και 23.7/19.8.1998 (Δ΄ 616) και είναι μεταξύ των περιλαμβανομένων στην παράγραφο 3 του άρθρου 1 της παρούσας.
14. Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος παρουσιάζει βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό που υπερβαίνει το ογδόντα τοις εκατό (80%), καθώς και σε περίπτωση που αυτός ή τα πρόσωπα που συνοικούν με αυτόν και τον βαρύνουν παρουσιάζουν αναπηρία 67% και πάνω, από νοητική καθυστέρηση, φυσική αναπηρία ή ψυχική πάθηση για την απόδειξη του ποσοστού της αναπηρίας απαιτείται γνωμάτευση από τις υγειονομικές επιτροπές του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) το οποίο συστήθηκε και λειτουργεί από 1.9.2011, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 3863/2010 με σκοπό την εξασφάλιση ενιαίας υγειονομικής κρίσης, όσον αφορά στον καθορισμό του βαθμού αναπηρίας όλων των ασφαλισμένων όλων των ασφαλιστικών φορέων, συμπεριλαμβανομένου του Δημοσίου, καθώς και των ανασφάλιστων για τους οποίους απαιτείται η πιστοποίηση της αναπηρίας.
Επομένως, από 1η Σεπτεμβρίου 2011 καταργήθηκαν όλες οι υγειονομικές επιτροπές πιστοποίησης αναπηρίας που λειτουργούσαν στους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, στις Νομαρχίες και το Δημόσιο, με εξαίρεση τις Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές, Στρατού (Α.Σ.Υ.Ε.), Ναυτικού (Α.Ν.Υ.Ε.), Αεροπορίας (Α.Α.Υ.Ε.) και την Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίες εξακολουθούν να ασκούν τις αρμοδιότητές τους.
Επίσης, επισημαίνεται ότι οι αποφάσεις χορήγησης ποσοστών αναπηρίας, οι οποίες έχουν εκδοθεί πριν την 1.9.2011 από τις Α/βάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές των νομαρχιών, της περιφέρειας ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης μπορούν να χρησιμοποιούνται για την απόδειξη του ποσοστού της αναπηρίας επ’ αόριστον, αν πρόκειται για επ’ αόριστον κρίση, ή αλλιώς μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους, χωρίς να απαιτείται οι ενδιαφερόμενοι να εξετάζονται εκ νέου από τις υγειονομικές επιτροπές του ΚΕΠΑ.
15. Για να αναγνωριστεί το ποσό της δαπάνης που καταβλήθηκε λόγω δωρεάς για την απόσβεση του Δημόσιου χρέους, απαιτείται το αποδεικτικό κατάθεσης του ποσού στην ΤτΕ ή σε οποιαδήποτε άλλη τράπεζα στο οποίο πρέπει να αναφέρεται ρητά ότι έγινε η κατάθεση στο «Λογαριασμό αλληλεγγύης για την απόσβεση του Δημόσιου χρέους». Για την εφαρμογή των διατάξεων των παραγράφων 9 έως 13 του άρθρου 73 «κίνητρα για την ενίσχυση της κινηματογραφικής παραγωγής» του ν. 3842/2010 (ΦΕΚ 58 Α΄/23.4.2010), κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που υπάγεται σε φορολογική υποχρέωση στην Ελλάδα και επενδύει στην παραγωγή κινηματογραφικού έργου μεγάλου μήκους με προορισμό την προβολή σε κινηματογραφική αίθουσα καταθέτει τα δικαιολογητικά, όπως ορίζονται στην ΠΟΛ.1132/6.6.2011 (ΦΕΚ Β΄ 1392/16.6.2011) κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού και Τουρισμού, η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων της παραγράφου 13 του άρθρου 73 του ν. 3842/201018. Εφόσον κάποια από τα πιο πάνω δικαιολογητικά έχουν ήδη συνυποβληθεί με δηλώσεις προηγούμενων ετών στην ίδια ΔΟΥ και δεν έχει επέλθει κάποια μεταβολή στα στοιχεία που αναγράφονται σ’ αυτά, δεν απαιτείται να συνυποβληθούν και πάλι.
Τα δικαιολογητικά των δηλώσεων φυλάσσονται για μελλοντικό έλεγχο, ενώ στην περίπτωση υποβολής τους με φυσικό τρόπο συνυποβάλλονται με αυτές.
Εφόσον κάποια από τα πιο πάνω δικαιολογητικά έχουν ήδη συνυποβληθεί με δηλώσεις προηγούμενων ετών στην ίδια ΔΟΥ και δεν έχει επέλθει κάποια μεταβολή στα στοιχεία που αναγράφονται σ’ αυτά, δεν απαιτείται να συνυποβληθούν και πάλι. Αρκεί να υποβληθεί υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986, στην οποία θα αναγράφεται στη δήλωση ποιου οικον. έτους έχει συνυποβληθεί το κάθε συγκεκριμένο δικαιολογητικό, ότι δεν έχει επέλθει μεταβολή στα στοιχεία που αναγράφονται σ’ αυτό και με την προϋπόθεση ότι, αν το συγκεκριμένο δικαιολογητικό είναι ορισμένης χρονικής ισχύος, καλύπτει και το οικον. έτος 2013.
Ειδικά, τα φυσικά πρόσωπα που δηλώνουν κάτοικοι εξωτερικού και αποκτούν πραγματικό εισόδημα που προκύπτει στην Ελλάδα υποχρεούνται να υποβάλουν, εμπρόθεσμα (πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματός τους), σε φυσική μορφή, τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, μέσω του αντικλήτου τους, στην καθ’ ύλην αρμόδια Δ.Ο.Υ. όπου ο υπόχρεος υποβάλλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος ως κάτοικος αλλοδαπής.
Πώς γίνεται η επιστροφή του φόρου
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού:
1. Για όσους υποβάλλουν πρώτη φορά δήλωση φορολογίας εισοδήματος η επιστροφή του φόρου γίνεται από άτοκο μεταβατικό λογαριασμό με βάση τον ΑΦΜ.
2. Ο τραπεζικός λογαριασμός που θα δηλώνεται από τον φορολογούμενο στο έντυπο της φορολογικής δήλωσης θα πιστώνεται μόνο μια φορά, ενώ ποσά επιστροφής που προκύπτουν από δηλώσεις άλλων φορολογουμένων δεν μεταφέρονται στον ίδιο λογαριασμό αλλά σε άτοκο μεταβατικό λογαριασμό με βάση τον ΑΦΜ.
Σας ευχόμαστε καλή υποβολή της φορολογικής δήλωσης. Επίσης ευχόμαστε να δουλέψει το taxis για να μπορέσετε να τις στείλετε.
Διότι πλέον μόνο με ευχές μπορούμε να δουλέψουμε για να ενισχύσουμε τα οικονομικά του κράτους.
Ελπίζω η ολιγωρία του υπουργείου οικονομικών να μην χρησιμοποιηθεί για να παρθούν νέα μέτρα από τους κυβερνόντες.