ΙΧ: Προς κατάργηση ο Φόρος Πολυτελείας

Μετά την τακτοποίηση των ιδιοκτητών εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ, αλλά και την προσωρινή εφαρμογή του μέτρου της καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας στους κατόχους οχημάτων που τα έχουν θέσει σε φορολογική ακινησία, σειρά έχει τώρα η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας, ενώ το θέμα μείωσης των τεκμηρίων και κατ’ επέκταση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης μάλλον θα μείνει εκτός ατζέντας…

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας αναμένεται να είναι η επόμενη τροπολογία που θα κατατεθεί στη Βουλή σε νομοσχέδιο, ενώ για τα υπόλοιπα φαίνεται πως δεν συμφωνεί η τρόικα, καθώς εκτιμά πως θα χαθούν πολύτιμα έσοδα από το Δημόσιο. Ωστόσο στελέχη του κλάδου «πιέζουν» προς πάσα κατεύθυνση ώστε να μειωθούν τα υπέρογκα Τεκμήρια Διαβίωσης και κατ’ επέκταση ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, αλλά φαίνεται πως μέχρι στιγμής το θέμα παραμένει στον «αέρα».

Φόρος Πολυτελείας

Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται κατά τον εκτελωνισμό καινούριων ή εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ με αξία υψηλότερη των 20.000 ευρώ. Ο συγκεκριμένος φόρος αποτέλεσε και την αφορμή ώστε κάποιες εισαγωγικές να αλλάξουν εν μία νυκτί τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους, με αποτέλεσμα να μην καταβάλουν τον συγκεκριμένο φόρο αυξάνοντας ανάλογα την κερδοφορία τους. Αντίθετα, κάποιες άλλες εισαγωγικές που τα εργοστάσια δεν τους επέτρεπαν να εμφανίζουν μειωμένα τιμολόγια στο τελωνείο για να ανταγωνιστούν τις εταιρείες που πραγματοποιούσαν υποτιμολογήσεις αναγκάζονταν σε ελαχιστοποίηση του κέρδους τους, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις που το κέρδος μηδενίζονταν, απλά δεν σημείωσαν πωλήσεις.

 

Με το συγκεκριμένο θέμα ασχολείται εδώ και μήνες το ΣΔΟΕ και σύμφωνα με πληροφορίες μετά το Πάσχα αναμένεται να ανακοινωθούν τα πρόστιμα στις εισαγωγικές που έκαναν υποτιμολογήσεις και έχουν ελεγχθεί για τα τελευταία τρία χρόνια. Ωστόσο επειδή η φοροδιαφυγή των συγκεκριμένων εισαγωγικών εταιρειών είναι πολύ μεγάλη, οι έρευνες αναμένεται να επεκταθούν σε βάθος δεκαετίας… Οι υπόλοιπες εισαγωγικές που δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν να κάνουν υποτιμολογήσεις περιμένουν με ανυπομονησία να ακούσουν τουλάχιστον τα πρόστιμα που θα επιβληθούν και να μπει ένα τέλος σε αυτές τις μεθόδους που οδηγούν σε αθέμιτο ανταγωνισμό και όχι σε κανόνες μια υγιούς αγοράς.

Τεκμήρια – Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
Η μείωση των Τεκμηρίων Διαβίωσης κατά 30% και κατ’ επέκταση και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης φαίνεται πως θα παραμείνει μόνο στα σχέδια του οικονομικού επιτελείου, καθώς τα στελέχη της τρόικας έχουν διαφορετική άποψη. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» η τρόικα εκτιμά πως αν μειωθούν τα τεκμήρια θα χάσει πολλά χρήματα το κράτος, όπως επίσης και από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών προσπαθούν να αναστρέψουν το κλίμα, αλλά φαίνεται πως θα είναι πολύ δύσκολο… Βέβαια υπάρχει και πρόταση διατήρησης των τεκμηρίων στα επίπεδα που κυμαίνονται φέτος με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης. Αλλά και αυτή την πρόταση φαίνεται πως αντικρούει στο περίφημο Περιουσιολόγιο που αναμένεται να ισχύσει από το 2015 και προβλέπει την κατάργηση των τεκμηρίων και κατ’ επέκταση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης…

«Μάχες» για τα Τέλη Κυκλοφορίας
Σκληρές είναι οι «μάχες» που δίδονται μεταξύ φορέων του κλάδου, στελεχών του υπουργείου Οικονομικών αλλά και της τρόικας, καθώς όπως φαίνεται στο στόχαστρό τους έχουν μπει τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας που αφορούν αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 κάτω των 100 γραμμαρίων. Ειδικότερα στελέχη της τρόικα έχουν θέσει προς το οικονομικό επιτελείο πρόταση που περιλαμβάνει την ουσιαστική κατάργηση των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας, καθώς θα αφορά μόνο αυτοκίνητα με εκπομπές κάτω των 90 ή 80 γραμμαρίων CO2. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στην «Η» πως αν δεν εισακουστούν τελικά οι προτάσεις τους που περιλαμβάνουν μείωση ή διατήρηση των υπαρχόντων τελών, τότε θα δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση στην αγορά με ανυπολόγιστες ζημιές για ολόκληρο τον κλάδο.

Οσον αφορά στην προκαταβολή των Τελών Κυκλοφορίας για τα επόμενα δύο ή τρία χρόνια με την παροχή έκπτωσης μάλλον δεν θα προχωρήσει ούτε αυτό το μέτρο, καθώς υπάρχουν εμφανή θέματα προς επίλυση, όπως εκείνο της πώλησης, της κλοπής, της ολικής καταστροφής κ.ά. Οσον αφορά στην καταβολή μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας για τα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία (κατατεθειμένες πινακίδες) στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως το συγκεκριμένο μέτρο δεν πρόκειται να αποδώσει, καθώς στην τροπολογία προβλέπεται η εφάπαξ καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας αναλογικά μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους και όχι ανά μήνα, όπως έχει παρερμηνευθεί.

Οπως μάλιστα επισημαίνουν στελέχη της αγοράς στην «Η» το συγκεκριμένο μέτρο έχει καθαρά φοροεισπρακτικό χαρακτήρα και αποτελεί ένα «πείραμα» του οικονομικού επιτελείου με στόχο την άντληση 15 εκατ. ευρώ που εκτιμούν ότι θα καταβάλουν περίπου 250.000 ιδιοκτήτες ακίνητων ΙΧ για να τα θέσουν και πάλι στην κυκλοφορία. Επίσης επισημαίνουν με έμφαση πως η εξαίρεση των καινούριων ΙΧ από το συγκεκριμένο μέτρο καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας αναλογικά μέχρι τα τέλη του έτους θα διατηρήσει την περιοδικότητα που παρατηρείται στις πωλήσεις κατά τους τελευταίους μήνες, καθώς κανείς ιδιοκτήτης δεν θέλει να καταβάλει ολόκληρο το ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας του απερχόμενου έτους για να το κινήσει έστω και λίγες εβδομάδες πριν από την Πρωτοχρονιά…

www.imerisia.gr